Barna, Tolnay

9 fontos szabály amire a tökéletes rendezvényen figyelni kell:

– 2 fontos szabály amire a tökéletes privát party-n figyelni kell
– 2 fontos szabály amire a tökéletes céges rendezvényen figyelni kell
– 2 fontos szabály amire a tökéletes karaoke party-n figyelni kell

Gyakorlati tanácsok esküvőre. Hasznos esküvő infó jegyespároknak, ha magatok szervezitek a lagzit. Hogyan válasszatok megfelelő esküvői DJ-t a lakodalomba.

I. A DJ hirdetésekben sajnos szeretik a házasulandó párokat – finoman fogalmazva – megtéveszteni.
A lemezlovas (DJ) nem ceremóniamester (CM) és nem is vőfély!

Amikor esküvőre keres DJ-t a rendezvényszervezésben kevésbé jártas leendő házaspár olykor látni, hogy a DJ házigazda és ceremóniamesteri feladatokat is elvállal, hogy ő kapja meg az esküvői megrendelést. Itt három kapcsolódó, de mindenképpen különböző szakmáról és feladatról beszélünk.

Mondok néhány nagyon egyszerű példát:

DJ TonyCeremónia

1. Megérkezik a násznép az étterembe és a ceremóniamester beterelgeti őket a kapuból az udvaron át, és amikor az ifjú pár az ajtóba lép ki indítja el a bevonuló zenét? Az esküvői dj, aki a pultba áll, ugye?

2. Az esküvői tortához a ceremóniamester vagy vőfély bemegy a konyhába, ő maga lekapcsolja a villanyt az étteremben és betolja a tortát, illetve elindítja a torta zenét?

3. Az esküvőn népszerű játékoknál a ceremóniamester vagy vőfély vezeti a játékot és közben szaladgál a táncparkett és a DJ pult között?

4. A menyecske- vagy menyasszonytánc levezetésénél a ceremóniamester vagy vőfély jön a fazékkal, üsttel és kikiáltja, hogy: Eladó a menyasszony! Ezután a DJ elindítja az általában mulatós zene blokkot.

5. A ceremóniamester vagy vőfély folyamatosan kommunikál az esküvőn a szolgáltatókkal: vendéglátás, fotós, videós illetve házigazdaként a vendégeknek ad hasznos segítséget a helyszínnel kapcsolatban (terasz kijárat, mosdók stb.)

Ugye már belátjátok, hogy ez egy külön embert kívánó komoly feladat?
Azt gondolom, ha az esküvőre szánt keretösszegbe mégsem fér bele egy ceremóniamester vagy vőfély, akkor is legyen jelen egy csak ezekkel a feladatokkal foglalkozó személy, aki a kezdetektől a befejezésig házigazdája tud lenni az esküvőnek.

II. Hogyan kerüljétek el az olcsó vagy rámenős, erőszakos dj-k csapdáit?

Azt gondolom, ha az előkészületek fontossági sorrendjét nézzük, egy esküvőre a zene a második legfontosabb dolog. Amikor már sikerült eldönteni, hogy a lagzira esküvői DJ lesz, akkor jön az igazi dilemma, hogy vajon ki legyen a diszkós...
Azt mondják, az internet segít a zenei szolgáltató keresésében. Ez valóban igaz is, de a választás pacekra megy, tehát elég szubjektív. Akkor mire figyeljünk?

1. Amint megtaláltuk a nekünk szimpatikus lemezlovast (DJ) akkor célszerű az esküvő tervezett helyszínén találkozni vele. Általában az első személyes találkozó és megbeszélés alapján el tudjuk dönteni, hogy szeretnénk-e rábízni a lagzit. Ilyenkor átbeszéljük a tervezett forgatókönyvet, az esküvő menetét, az elvárásokat és megállapodunk a vállalási díjról.
De mielőtt leszerződtök és aláírtok olvassatok tovább!

2. A tapasztalt esküvőszervezők szerint az esküvői zene az egész esküvő költségvetésének kb. 10%-át teszi ki igényektől és extra szolgáltatásoktól függően például: karaoke műsor, fotó kivetítés, de minimum 85 000 Ft-tól kezdődik.

3. Lehet egy zeneszolgáltató kedvezőbb árú, mint a versenytársak, azonban óvakodjunk a gyanúsan olcsó és a mindent megígérő, illetve még azt is túlteljesítő DJ-től. Amióta megszűnt a DJ szakma hivatalos szabályozása, gombamód elszaporodtak a hobbi dj-k. Hétvégén diszkózik, hétköznap a csavargyárban reszel. :)

4. A szép és hangzatos referenciák mellett a buli minőségét is érdemes megnézni élőben.

5. Ne hagyjátok magatokat fölösleges dolgokra rábeszélni, csak amit Ti is igazán fontosnak gondoltok, azt rendeljétek meg.

6. Az esküvőről mindkét fél „megnyugtatásaként” írásba is foglaljuk a szerződési feltételeket. Szerződésmintát tudunk küldeni kérésre.

Válasszatok jó és mindenben megfelelő DJ-t az esküvőtökre!

III. Miért lesz sokkal jobb minden, ha az esküvői szolgáltatókat megvendégeljük?

esküvői DJ

Az esküvőre általában a szolgáltatók érkeznek elsőként és a buli vége után távoznak.
Különösen igaz ez az esti zeneszolgáltatókra.

Az esküvőre érkező DJ vagy esküvői zenekar a kezdés előtt minimum 2 órával jelen van, mert a zenei felszerelések: disco lámpák, esküvő hangosítás, szertartás hangosítás összeszerelése komoly műszaki felkészültséget igénylő feladat, így legalább egy óra szükséges egy kisebb DJ cucc összerakásához is. A zenészek az este legvégén a technika lebontása után jó esetben plusz egy órával távoznak.

esküvői DJAz esküvőre a technikai személyzet: esküvői fotós, esküvői videós, vőfély vagy ceremóniamester, esküvői dj, esküvői zenekar általában egy elszeparált külön asztalnál kap helyet, ahol előbb kapják meg a személyzeti étkezést. Ennek egyetlen oka van, hogy mire Ti végeztek az étkezéssel, már mindenki készenlétben várja a következő eseményeket.

Félreértés ne essék: az esküvői szolgáltatók NEM a Ti pénzeteken akarnak enni-inni, mulatni, ez csupán egy apró figyelmesség, kedves gesztus feléjük, amit meglátjátok, nagyon meghálálnak a munkájukban.

Természetesen mindez megegyezés kérdése és el kell mondanom, hogy már volt olyan, amikor egy pohár víz és egy szelet rántott hús is gondot okozott :) volna, de nem vállaltuk el azt az esküvőt.
Szívesen segítünk! Nektek megvan már minden szolgáltató az esküvőre?

©  2006-tól minden jog fenntartva!    |  Jogi nyilatkozat  |   +36 304 116 116  |   Kapcsolat  |  Mobil verzió